Heb je een vraag aan D.I.O.? Hieronder staan de meestgestelde vragen overzichtelijk vermeld en gerangschikt per categorie. Wil meer weten over de vernieuwde D.I.O.-website? Kijk dan hier voor meer informatie over onze nieuwe website.

BESTELLEN & LEVERING

We bezorgen momenteel alleen nog binnen Nederland. Mocht dit in de toekomst veranderen dan laten we het je meteen weten!

Bij onze webshop zijn er verschillende manieren om te betalen. Momenteel is het mogelijk om in de webshop te betalen met iDEAL, Mastercard, Visa, PayPal en met de D.I.O. cadeaucard. Bij het ophalen van een pakketje in de winkel is het mogelijk om achteraf te betalen.

Betalen in de winkel

Als je ervoor kiest om een pakketje op te halen in de winkel dan kun je ervoor kiezen om in de winkel af te rekenen. Dan is het mogelijk om de bestelling te pinnen of om af te rekenen met een contante betaling.

iDEAL

Via iDEAL kun je veilig, makkelijk en snel de betalen via je eigen bank:

  • Alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland
  • Veilig, makkelijk en snel tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank
  • Dit is de snelste betaalmethode
  • Je rekent af in de vertrouwde internetbetaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank

Mastercard

Visa

PayPal

  • Betaal met je eigen online account

D.I.O. cadeaucard

Wil je weten hoeveel leuks je nog kan kopen met de D.I.O. cadeaucard?
Vul dan je kaartgegevens in bij de D.I.O. cadeaucard saldocheck om het saldo te checken. Als het bedrag hoger is dan de waarde op je cadeaucard, dan is het mogelijk om de rest met iDEAL af te rekenen.

Ben je niet tevreden over een product of heb je iets verkeerds ontvangen?

Als je een product retour wilt sturen, kun je contact opnemen met onze klantenservice of vul het online formulier Retourneren in. Wij helpen je dan verder en leggen je uit hoe je het terug kunt sturen.

Je kunt ook je pakketje retour sturen via het Europese formulier voor herroeping*: Download modelformulier voor Herroeping (PDF).
Lees meer over je rechten bij de algemene voorwaarden of hieronder*.

Toelichting herroepings Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Het herroepingsrecht geldt niet voor cosmetica producten (zoals make-up) en hygiëne producten (zoals ondergoed) waarvan de verzegeling is verbroken.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor Herroeping (PDF).
Lees meer over je rechten bij de algemene voorwaarden, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

De paarse knop 'in winkelwagen' kleurt grijs als een product niet voorradig is. Niet voorradige producten zijn dus niet te bestellen. Het kan natuurlijk voorkomen dat meerdere bestellingen elkaar kruisen en dat we producten toch niet op voorraad hebben. In dat geval zullen we persoonlijk contact met je opnemen om een oplossing te vinden.

Jazeker! Je kunt een bestelling afhalen bij de deelnemende vestigingen. Veel van onze lokale D.I.O.-drogisterijen zijn een webshopafhaalpunt. Bij het invullen van de bestelgegevens zijn de deelnemende vestigingen te selecteren als afhaallocatie.

De specifieke afleverdatum van een bestelling is op te zoeken met de Track & Trace code die per e-mail naar je is toegestuurd. Deze e-mail ontvang je zodra het pakket is verzonden. Neem contact op met PostNL als een pakketje niet is thuisbezorgd. Neem contact met ons op als het pakketje niet in de winkel is bezorgd. Wij zoeken dan voor je uit wat er aan de hand is.

Wat jammer dat jij jouw product niet (meer) kunt vinden in onze webshop. Heb je al gezocht naar een alternatief? We bieden een ruim assortiment aan producten aan van uiteenlopende merken. Wellicht kun je hier een goed alternatief vinden.

Onlangs is onze webshop totaal vernieuwd waarin we een zo volledig mogelijk assortiment aan onze klanten proberen aan te bieden. Omdat de nieuwe webshop nog volop in ontwikkeling is, werken wij er hard aan om ons assortiment continu uit te breiden. Dit betekent dat er regelmatig nieuwe producten worden toegevoegd aan de webshop.

Wil je op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen met betrekking tot onze webshop en de mooie acties die wij hebben? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Nee hoor, dat hoeft niet! Let wel goed op dat je het juiste e-mailadres opgeeft, zodat je alle e-mails met de bestelinformatie ontvangt. Als je vaker bij ons bestelt dan raden we je aan om wel een account aan te maken. Al je bestelgegevens zijn dan terug te zien in je persoonlijke account en het bestelproces gaat een stuk sneller.

Een bestelling wordt gratis thuisbezorgd bij bestellingen van meer dan €30. Dit wordt in het bestelproces automatisch verrekend, zodra de optie thuisbezorgen wordt geselecteerd.

Prijzen op de site
De prijzen vermeld op onze website zijn altijd inclusief BTW.

BTW-bedrag op facuur
Op de factuur is het BTW bedrag ook terug te vinden. Het BTW bedrag staat onderaan het factuuroverzicht vermeld (Login > bestellingen > bestelling bekijken > facturen)

Hieronder vind je een overzicht van de dagen waarop je de bestelling thuis kunt verwachten of dat het pakket klaar ligt in de winkel. De genoemde bezorgdagen zijn indicatief en zijn van toepassing op bestellingen waarvan de producten voorradig zijn en waarvan wij de betaling hebben ontvangen (afhalen uitgezonderd).

Voor 20:00 besteld op: Thuisbezorgd Afhalen in de winkel*
Maandag Dinsdag Woensdag
Dinsdag Woensdag Donderdag
Woensdag Donderdag Vrijdag
Donderdag Vrijdag Zaterdag
Vrijdag Zaterdag Dinsdag
Zaterdag Dinsdag Woensdag
Zondag Dinsdag Woensdag

*Vaak ligt je pakketje de dag ervoor aan het eind van de middag al klaar in de winkel. Bekijk de precieze aflevertijd met de Track & Trace code.

Op werkdagen

Voor 20.00 uur besteld? Dan wordt het pakketje de volgende dag bezorgd of ligt het klaar in de winkel.

In het weekend iets besteld?

Binnen 2 werkdagen krijg je het pakketje thuisbezorgd of ligt het klaar in de winkel.

Volg de bezorging

De specifieke afleverdatum van een bestelling is op te zoeken met de Track & Trace code die per e-mail naar je is toegestuurd. Deze e-mail ontvang je zodra het pakket is verzonden.

Je bestelling wordt gratis bezorgd bij bestellingen van meer dan €30. Voor bestellingen van minder dan €30 wordt €3.95 verzendkosten gerekend. Je kunt er ook voor kiezen om je pakketje af te halen bij een D.I.O.-winkel, dat is helemaal gratis!

JOUW ACCOUNT & PERSOONLIJKE GEGEVENS

Account webshop

Persoonlijke gegevens kun je wijzigen door in te inloggen en bij je account overzicht de gegevens wijzigen.

  1. Klik op het 'mijn account' icoon rechts bovenin
  2. Log in met je e-mailadres en wachtwoord
  3. Klik op 'accountoverzicht'

Let op: voor een wijziging in het bezorgadres in een lopende bestelling kun je het beste telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Dit om ervoor te zorgen dat het adres op tijd wordt verwerkt.

Nieuwsbrief

Afmelden voor de nieuwsbrief kan door in de nieuwsbrief onderin op 'afmelden' te klikken. Erna kun je opnieuw aanmelden voor de nieuwsbrief met het nieuwe adres.

Klantenkaart

Heb je een klantenkaart en wil je daar de gegevens van laten wijzigen? Dit kun je het beste navragen bij je eigen D.I.O.-winkel. Je kunt ons ook een bericht sturen via het contactformulier met dit verzoek. Geef hierbij duidelijk aan om welke vestiging het gaat. Wij zorgen dat jouw vraag op de juiste plek terechtkomt.

Het wachtwoord kun je wijzigen door in te inloggen en op het profiel jouw gegevens wijzigen.

Volg de volgende stappen om je wachtwoord te wijzigen:

  1. Klik op het 'mijn account' icoon rechts bovenin
  2. Log in met je e-mailadres en wachtwoord
  3. Klik op 'persoonlijke instellingen'
  4. Zet een vinkje voor 'wachtwoord wijzigen'

Wachtwoord kwijt? Geen probleem! Je kunt heel makkelijk een nieuw wachtwoord instellen.

Volg de volgende stappen om je wachtwoord opnieuw in te stellen:

  1. Ga naar wachtwoord herstellen
  2. Vul daar je e-mailadres in
  3. Klik op verstuur
  4. Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail waarmee je een nieuw wachtwoord in kunt stellen

We gebruiken je gegevens alleen waar we het voor nodig hebben, wel zo fijn. Je e-mailadres gebruiken we bijvoorbeeld om informatie te sturen met betrekking tot je bestelling of om je de nieuwsbrief te sturen als je hebt aangegeven deze graag te ontvangen. Je telefoonnummer geven we bijvoorbeeld nooit aan derden door, en we gebruiken deze alleen als het nodig is om je te informeren over bijzonderheden met betrekking tot een bestelling. Heb je hier verder vragen over? Dan kun je ons altijd een bericht sturen in onderstaand contactformulier.

ACTIES & PROMOTIES

Actie-artikelen kunnen door de populariteit snel uitverkocht zijn. Je kunt bij een ander D.I.O.-filiaal vragen of het gewenste product nog verkrijgbaar is.

Let op: nabestellen in een filiaal en het onderling leveren tussen filialen is niet mogelijk.

Het aantal punten dat je hebt verzameld kun je opvragen bij de D.I.O.-winkel waar je de kaart hebt gekregen. Zij kunnen je vertellen hoeveel je precies gespaard hebt.

Binnen de D.I.O.-drogisterijformule werken meer dan 200 drogisterijen samen. Dit betekent dat de winkeleigenaar zelf een keuze mag maken hoeveel producten er ingekocht en verkocht worden. Op de folder wordt om die reden het volgende vermeld: 'Niet alle aanbiedingen zijn in alle (web)winkels te verkrijgen'.

In dit geval willen we je adviseren om het eens te proberen bij een andere D.I.O.-vestiging of om te kijken of het product nog beschikbaar is in onze webshop.

Het kan helaas wel eens gebeuren dat er iets mis gaat met de verspreiding van de folder. Ons verspreidbureau Netwerp vsp kan je verder helpen met vragen over de verspreiding van de D.I.O.-folder.

Je kunt contact opnemen met hun klantenservice 0900-8774636 of ga naar www.netwerkvsp.nl/klantenservice

De actiefolder is ook op onze website te bekijken.

Oei, jammer als de code niet werkt. Je kunt de volgende punten even controleren:

  • Is de code verlopen?
  • Is de code al eerder gebruikt?
  • Waren er maar een beperkt aantal codes vrijgesteld?
  • Zit er al een korting op je product?

Let op: online kortingscodes gelden niet voor geneesmiddelen, lectuur, babyvoeding, Dr. Hauschka en Louis Widmer. Zit er al een korting op je product? Alleen de hoogste wordt berekend in het winkelmandje.

PRODUCTEN & GENEESMIDDELEN

Op de webshoppagina van geneesmiddelen staat altijd een gebruikersinstructie en uitgebreide medische informatie. Dit wordt daar actueel bijgehouden. Bijsluiters van geneesmiddelen zijn daar ook te downloaden. Dit kun je dus ook altijd terugzoeken.

Inhoudelijke vragen over een product kun je daarnaast ook altijd stellen bij je dichtstbijzijnde D.I.O.-drogist. De eigenaren en personeel zijn professioneel opgeleid en gecertificeerd. Zij kunnen je dus alles vertellen over de producten en adviseren in wat het beste voor jou werkt!

Je kunt ook altijd je vraag aan ons stellen op onze Facebook-pagina of via het contactformulier.

Klacht betreft een winkel
D.I.O. drogisten zijn zelfstandige ondernemers. Wij adviseren een opmerking of klacht over een aankoop zelf met de ondernemer te bespreken.

Je mag uiteraard ook contact met ons opnemen via het contactformulier, wij sturen de melding dan door naar de betreffende ondernemer. We doen er dan alles aan doen om samen een passende oplossing te vinden!

We ontvangen in dat geval graag de volgende gegevens:

  • Je naam
  • Adres
  • Woonplaats
  • E-mailgegevens
  • De naam van de betreffende D.I.O.-winkel

In de gevallen dat je een opmerking direct bij ons neerlegt, kan het mogelijk een paar dagen duren voordat je een inhoudelijke reactie krijgt. Dit komt doordat we eerst contact opnemen met de ondernemer. Dit duurt uiterlijk 7 werkdagen, maar we streven ernaar om je zo snel mogelijk een oplossing te bieden.

Klacht betreft de webshop
Als je een klacht hebt over een product of uitvoering van de overeenkomst, adviseren we je gebruik te maken van onze eigen klachtenregeling contactformulier. Afhankelijk van de aard van de klacht kun je deze indienen bij ons of bij Thuiswinkelwaarborg. Je ontvangt van ons binnen uiterlijk 7 dagen een inhoudelijke reactie. Indien je klacht niet naar tevredenheid kan worden opgelost, dan kun je je richten tot de Geschillencommisie Thuiswinkel via www.sgc.nl . Sinds februari 2016 kun je ook een klacht indienen bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Dit kan via: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Klachten betreft geneesmiddelen
Als je een klacht hebt over een geneesmiddel, informatie bij een geneesmiddel op onze website, uitvoering van de overeenkomst, of een advies betreft een geneesmiddel van onze drogist, dan kun je gebruik maken van onze klachtenregeling contactformulier. Als wij je klacht niet naar tevredenheid kunnen oplossen, heb je de mogelijkheid om je klacht in te dienen bij de kwaliteitscoördinator van het CBD.

Spoel geneesmiddelen niet door de gootsteen of de wc en gooi ze niet in de vuilnisbak. Ga in je gemeente na wat je met geneesmiddelen moet doen die niet meer nodig zijn. Deze informatie is vaak op de website van de gemeente te vinden. Ze worden dan op een verantwoorde manier vernietigd en komen niet in het milieu terecht.

D.I.O. WINKELS & HOOFDKANTOOR

De contactgegevens van het D.I.O.-hoofdkantoor zijn:

Adres
FACO Retail
Treubweg 9
1112 BA Diemen

Telefoonnummer
020 6002 180

Fax
020 6002 476

Algemeen e-mailadres info@diodrogist.nl

Je kunt ook een bericht achterlaten via het contactformulier onderaan de pagina.

D.I.O. werkt voornamelijk samen met zelfstandig ondernemers. Als je geïnteresseerd bent in een functie bij een D.I.O.-vestiging bij jou in de buurt, neem dan rechtstreeks contact op met de bedrijfsleider van de betreffende vestiging.

**Meer informatie over werken bij D.I.O. of over ondernemer worden vind je hier: Alles over werken bij D.I.O..

Op de winkelpagina kun je jouw dichtstbijzijnde D.I.O.-winkel vinden en krijg je tevens informatie over de openingstijden van de door jou geselecteerde D.I.O. drogist.

Om organisatorische en ook om budgettechnische redenen kunnen wij niet aan alle verzoeken voldoen die bij ons binnenkomen. Voor lokale doeleinden kun je eventueel contact opnemen met de plaatselijke D.I.O.-drogisterij.

D.I.O.-drogisten zijn zelfstandige ondernemers. Wij adviseren om opmerkingen, tips of verbeterpunten zelf met de ondernemer te bespreken. Je mag uiteraard ook contact met het D.I.O.-hoofdkantoor opnemen. Wij nemen dan contact op met de betreffende ondernemer.

Je mag uiteraard ook contact met ons opnemen via het contactformulier, wij nemen dan contact op met de betreffende ondernemer. We doen er vervolgens alles aan om samen een passende oplossing te vinden!

We ontvangen in dat geval graag de volgende gegevens: + Je naam + Adres + Woonplaats + E-mailgegevens + De naam van de betreffende D.I.O.-winkel

In de gevallen dat je een opmerking direct bij ons neerlegt, kan het mogelijk een paar dagen duren voor je een inhoudelijke reactie krijgt. Dit komt omdat we eerst contact opnemen met de ondernemer. Dit duurt uiterlijk 7 werkdagen, maar we streven ernaar om je zo snel mogelijk een oplossing te bieden.

De openingstijden kunnen per D.I.O.-winkel verschillen. Zoek de openingstijden van jouw D.I.O. de openingstijdenpagina. Je kunt daar je postcode of woonplaats invullen. De zoekmachine toont alle D.I.O.-drogisterijen in jouw buurt en de openingstijden van vandaag. Bekijk de winkelpagina om de openingstijden van de gehele week te bekijken.


Staat je vraag er niet tussen?

Contact klantenservice